top of page
חיפוש

Balanced vs unbalanced audio systems

מערכות מאוזנות נוצרו בכדי להתמודד עם רעשים המגיעים בתווך בין מכשיר אחד למכשיר שני (לדוגמא, יציאת מכשיר DAC לכניסת קדם מגבר).

מחברים כמו RCA, או TS במערכת המוצא ממכשיר אחד או במערכת הכניסה במכשיר אחר ירמזו על כך שהמערכת אינה מאוזנת, ומחברים כמו XLR או TRS במערכת המוצא ממכשיר אחד או במערכת הכניסה במכשיר אחר ירמזו על כך שהמערכת מאוזנת.

מערכת לא מאוזנת "תסבול" מרעשים שיגיעו מחוץ לכבל (להלן "התווך"), והמערכת תישען על הגנה רפלקטיבית בכבל (מעטה סביב הגיד המוליך, שנועד להחזיר חזרה כל רעש שמנסה לחדור). במידה והכבל אינו איכותי מספיק - רעשים מבחוץ יגיעו אל תוך הכבל, יעברו את מעטה ההגנה "ויזהמו" את הסיגנל.

איור 1 מראה חיבור של שני מערכות לא מאוזנות אחת אל השניה.

מערכת מאוזנת לעומת זאת, משתמשת בעיקרון פשוט אך מתוחכם (:

ביציאה מהמכשיר, ישנו שכפול של הסיגנל, והיפוך הקוטביות שלו ב-180°. בכבל עצמו יש שני גידי מידע - אחד ללא שינוי קוטביות (ייקרא לעיתים Hot) והשני עם היפוך בקוטביות (ייקרא לעיתים Cold). כאשר רעש מגיע מבחוץ, הוא מגיע אל שני הגידים בצורה שווה (עקב Twisted Pair), ובכניסה למכשיר הבא, שבו יש מערכת מאוזנת, ישנו היפוך נוסף לקוטביות של קו ה-Cold. היפוך זה גורם לכך שהאות יוגבר ב-6.02dB (פי שתיים) והאות שהוא הרעש, שבנקודה זו מאוד דומה בשני הגידים, יתבטל עקב היפוך הקוטביות.


כך הטווח הדינמי עלה פי שתיים, וקיבלנו קו נקי יחסית מרעשים.


איור 2 מראה חיבור של שני מערכות מאוזנות אחת אל השניה.

חשוב לציין, שישנו ערך חשוב הקשור במערכת הכניסה בשם CMRR, והוא מגדיר את היכולת לדחות/להנחית את האות המשותף בין שתי הכניסות. ערך גבוה יגדיר דחיה גדולה יותר.

15 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page