top of page
חיפוש

Clarity index - C50, C80, D50

עודכן: 11 במאי 2023

אינדקס הצלילות הוא פרמטר שמצביע על צלילות הסאונד כתוצאה סופית מתוך כמה פרמטרים ומאפיינים שונים, כגון זמן הדהוד RT60, היענות תדר, היענות פאזה, Impulse Response ועוד.


מודדים צלילות לפי אפליקציה:

C50

נבדק ונמצא כאשר יש החזרים שונים, שמגיעים לאחר 50msec, הם פוגעים במובנות הדיבור. למעשה, זוהי אינטגרציה בחלקים של תגובת ההלם (Impulse Response) של החלל, כאשר בודקים את יחס האנרגיה בין 0-50msec לבין ∞-50msec (כמובן ש-∞ מייצג את סוף הדגימה).

C80

במוזיקה, חלון הזמן של ההחזרים הוא סלחני יותר, ולכן הוחלט על חלון זמן של 80msec ולא 50msec כמו בדיבור. נמדד ב-dB כאשר ערכים שליליים מייצגים צלילות נמוכה, וככל שהערך עולה - כך הצלילות יותר טובה והסאונד יותר ברור.

D50

לעומת שני המדדים הקודמים, D50 נמדד באחוזים ופה האינטגרציה היא בין 0-50msec לבין סך כל הדגימה. ערכים שיותר קרובים ל-100% מהווים צלילות טובה וברורה יותר.



מצורפות כאן תוצאות לאחת מן ההדמיות שאנו מבצעים באופן יומיומי אצלנו בחברה. האזור הכתום מסמל את האזור הרלוונטי לפי המדידה (לדוגמה ב-C50, האזור הכתום מסמן את החלק שבין 0-50msec).


הגרף הראשון מראה מהו מדד הצלילות לפני הטיפול האקוסטי (מדידה בשטח)

הגרף השני מראה מהו מדד הצלילות לאחר הטיפול האקוסטי (מדידה בשטח)


כמובן, שאנו יכולים להעניק את התוצאה הרצויה עוד לפני שהנחנו אלמנט אקוסטי אחד בשטח, בכדי שתהיו בטוחים שהפתרון שאתם רוכשים הוא הנכון עבורכם.





13 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page